Veterina Trata

Ambulanta za male & velike živali

ALI ŽIVALI PRENAŠAJO KORONAVIRUS?

Po podatkih Svetovne organizacije za zdravje živali, trenutni dokazi kažejo, da je virus COVID-19 izviral iz živalskega vira.

Vendar do danes ni dovolj znanstvenih dokazov, da bi lahko opredelili vir ali pojasnili prvotno pot prenosa iz živalskega vira na človeka.

Ali lahko človek virus COVID-19 prenaša na živali?

Zaradi zelo razširjene okužbe z virusom COVID-19 pri ljudeh, obstaja možnost, da se nekatere živali lahko okužijo s tesnim stikom preko okuženih ljudi.

Kaj vemo o virusu COVID-19 in ljubiteljskih živalih?

Trenutno širjenje COVID-19 je posledica prenosa iz človeka na človeka. Do danes ni dokazov, da bi ljubiteljske živali širile bolezen.

Do danes je bilo na OIE prijavljenih nekaj primerov okužb živali:

Veterinarske službe Hong Konga so sporočile, da sta bila dva psa okužena z virusom COVID-19 po tesni izpostavljenosti lastnikov, ki so oboleli za COVID-19.

Psi niso kazali kliničnih znakov bolezni.

Belgijske veterinarska služba pa je prav tako poročala, da je bila mačka okužena z virusom COVID-19 po tesnem stiku s svojim lastnikom, ki je zbolel z virusom COVID-19. Mačka je kazala znake bolezni dihal in prebavil.

Ni še dovolj dokazov, da bi mačke in psi igrali vlogo pri širjenju tega virusa. Vendar previdnost ni nikoli odveč. Zato vas pozivamo, da zmanjšate stik z živalmi, da jim po sprehodu umivate tačke z milom, da imate mačke bolj v zaprtih prostorih, da so sprehodi krajši, da nosite zaščitne rokavice in masko.

POMEMBNO SPOROČILO JE: PAZITE NA SVOJE ZDRAVJE, NA ZDRAVJE SOČLOVEKA TER SVOJEGA KOSMATINCA.

vir: https://www.oie.int/en/scientific-expertise/specific-information-and-recommendations/questions-and-answers-on-2019novel-coronavirus/